An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Wrestler, The (Mickey   Rourke) (Blu-ray) (BD) Wrestler, The (Mickey Rourke) (Blu-ray)

Udgivet 1. juni 2009 af Optimum Releasing OPTBD1554 / UPC# 5055201807007

Wrestler, The (Mickey   Rourke) (Blu-ray) (BD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 149.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.
TILBUD: Spar 100 kr - normalpris 249 kr
Ikke på lager, men kan bestilles
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. 2008
USA - Farve - 115 min
Ønskeliste
Drama
Filmens specifikationer
Original titel: Wrestler, The
Instruktør: Darren Aronofsky
Medvirkende:
Randy 'The Ram' Robinson  Mickey Rourke
Cassidy  Marisa Tomei
Stephanie Robinson  Evan Rachel Wood
Lenny  Mark Margolis
Wayne  Todd Barry
Nick Volpe  Wass Stevens
Scott Brumberg  Judah Friedlander
The Ayatollah  Ernest Miller
Necro Butcher  Dylan Keith Summers
Tommy Rotten  Tommy Farra
Vis alle medvirkende...
Stikord: Sport
Wrestling
Familierelationer
Værtshus / Bartender
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
Blu-ray pladens specifikationer
Oprindelse:  England Blu-ray pladen har regionalkoden B.Region:

Uden danske tekster

Tekster: Engelsk
Sprog: Engelsk

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 12

Gennemsnit: 9.0 ud af 10

Du kan også stemme.   

Laserdiskens vurderinger:

Alexander

The Wrestler

I 80'erne var Randy "The Ram" Robinson det helt store wrestling-idol. 20 år senere er han en ensom mand, der bor i en trailer og kun har sin elskede wrestling-sport at leve for. Han har en datter, der ikke vil se ham, han bruger alle sine penge på en lokal stripbar, og hans krop er så småt ved at give op over for de mange års hårde behandling. Hvad skal en mand gøre, når han ikke længere må beskæftige sig med det eneste, han nogensinde har kunnet finde ud af? Skal han bare give op eller samle alle sine kræfter i et sidste forsøg på at blive husket? Og hvad nu, hvis det allerede er for sent?

Det er naturligvis ikke tilfældigt, at det er Mickey Rourke, der blev hyret til at spille hovedrollen i The Wrestler. Han var en af de mest talentfulde skuespillere fra 80'erne, men pissede sin karriere væk på sprut, stoffer, dårlig opførsel og dårlige beslutninger. Han ER Randy "The Ram". Her kombinerer han sin egen og sin karakters fejlslagne karriere i sit livs mest hudløst ærlige og nøgne præstation.
     Ud over Rourke er The Wrestlers mest behagelige overraskelse wrestling-elementet. Instruktøren Darren Aronofsky er meget påpasselig med ikke at dømme eller udstille wrestling-folket i sin præsentation af miljøet; han går meget nænsomt til værks. Tag for eksempel selve kampene. De fleste ved vel efterhånden, at den slags bare er et stort show, der er planlagt på forhånd, men her får vi lov til at se, hvordan kampene bliver forberedt. Vi kommer helt tæt på wrestlerne midt i kampene - der er overraskende brutale - og vi ser dem banket til plukfisk, når hele showet er overstået. Aronofsky viser venskabet mellem wrestlerne og den respekt, de nærer for hinanden. Det er et besynderligt syn, når et kæmpe brød af en slagsbror forsigtigt kommer hen til Randy for at spørge ham om koreografien på den kommende kamp og afslutter samtalen med et ærbødigt "Thank you, sir."
     Med The Wrestler har Darren Aronofsky droppet hele sin præcise, kontrollerede filmstil. Han han skåret sit filmiske udtryk helt ned til det essentielle. Alt er filmet on location, og kameraet er håndholdt og forsøger ikke på noget tidspunkt at fange en smuk komposition. Overgangene fra den ene scene til den næste er bevidst uraffinerede med hårde klip i lyd og billede, der understreger den dokumentariske stil. Aronofsky dvæler heller ikke ved Rourkes mørbankede ansigt - faktisk viser han slet ikke skuespillerens ansigt til at starte med - men vælger i stedet at filme ham fra ryggen, framet midt i billedet, så vi får en fantastisk fornemmelse af det miljø, Randy bevæger sig i.

The Wrestler er en uendelig simpel, men elegant lille film. Sammen har Darren Aronofsky og Mickey Rourke skabt et rørende portræt af en stor bamse med et hjerte af guld. Hvem havde troet, man skulle sidde og småtude under en film om wrestling?
David

Brugerne skriver om Wrestler, The (Mickey Rourke):

Anmeldt af Mercy, Aarhus C 5. december 2020
Den gamle cirkushest...
Gribende film til en aften med lyst til det lidt tungere humør. Rørende scener, men fint iblandet humoristiske scener indimellem også.

Wrestling har altid været en kikset (kitschet) omgang, men det er sjovt at få et indblik i livet bag scenerne med kammerateriet osv.

Fornemt skuespil af Rourke, der rammer én lige i nyren og også af Tomei (wow).

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 7. marts 2010
Vraget
Helt fortjent at denne film fik så meget omtale og Rourke er virkelig god i en temmelig vanskelig rolle som et menneske der hele sit liv igennem har undgået intimitet og derfor til sidst bliver kronisk sky over for det virkelige liv. Scenen hvor han ydmyger sig med smertelige tricks er forfærdelig at se på, fordi Aranofsky her illustrerer hvilket tomt liv Randy fører. Måske kan man indvende mod filmen, at den nok på flere måder kunne have været mere intens, men til slut sidder man tilbage med en oplevelse af, at den faktisk gik rent ind som et mindre stød i solar plexus. Scorsese har dog været der før og med mere kompromisløshed. Aranofsky har måske ikke haft helt så frie hænder.
Men en virkelig god film og den skal ses igen.

Anmeldt af John Sørensen, Sønderborg 7. august 2009
barsk drama
jeg har li købt the wrestler det er noget af barsk omgang men hvor er den fabelagtig den er i samme kaliber som rocky film men måske mere realistik og brutale virklighed

Anmeldt af Svend Erik, Løkken 17. juli 2009
En god film
"The Wrestler" er en god film. Den forekommer i mine øjne at være forlængelse af en tradition, hvor Mike Leigh og Ken Loach er mestrene. Hermed bliver Aronofsky altså troldmændenes lærling. Og hvad har han solgt til Djævelen for at ende med en rigtig seværdig film? Han har f.eks. listet en del utroværdigt og helt unødvendigt Hollywood ind i en i forvejen fængslende fortælling. Hvorfor skal den åbne og troskyldige seer plages med en masse blod, som ikke er almindeligt i wrestlergenren? Hvorfor skal vi have unødvendigt blodsprøjt i delikatessen? Er det for at tilfredsstille amerikanske investorer allerede på manuskriptniveau? Or What? I forhold til filmens øvrige styrke er det helt unødvendigt med disse overdrivelser - og i forhold til dens ambitioner er det møg-ærgerligt. Manuskriptforfatter og instruktør respekterer ikke hverken sit tænkende publikum eller genrekonventionerne ved at indføre dette ekstravoldelige lag i en film, som låner så stærkt af den socialrealistiske genre.
Bortset fra dét er det filmens scoop, at producerne har fået placeret Mick Rourke midt i det hele. Rollen smelter i dén grad sammen med sin skuespiller, at instruktør, fotograf og klipper bare har haft til opgave ikke at ødelægge montagen af de daglige rushes. Hertil kommer, at Marisa Tomei forstår at kombinere sin seksuelle udstråling med menneskelighed i en grad, som kun få af hendes kolleger. De to protagonisters roller udøves af spillere, der i dén grad varetager deres opgaver, at Aronofskys lyst til udfordring lykkes, når han i lange passager nøjes med at filme dem i nakken.
En rigtig god film. Et glædeligt velkommen tilbage til Mick. Og et "Take it easy" til alverdens filkritikere, især de amerikanske. Selv om det her er godt, er det set før - gav Scorseese det ikke mindst lige så megen nerve i "Raging Bull"? (Aronofsky bruger i øvrigt en scorseese-fotograf: Maryse Alberti, der skal tilskrives megen af æren for de insiterende billeder, som kendetegner "The Wrestler").
I øvrigt: Skam få den, der vil lægge denne film til last, at dens fortælling er fuldstændig forudsigelig og ikke indeholder én eneste ny eller overraskende vinkel. Det behøver en hollywoodfilm nemlig ikke altid.

Anmeldt af Monkeyman, København S 26. februar 2009
Mickey Rourke rejser sig fra jorden
Hvis man skruer tiden 10 - 15 år tilbage, så ville man næppe sige de mest posetive ting om Mickey Rourke. Han havde godt og grundigt ødelagt sit ry & karriere som skuespiller, og valgte istedent at hoppe ud i professionel boksning. Med det resultat, at hans før så kønne ansigt, der fik pigers hjerter til at smelte i 80'erne, nu var omdannet til noget der er løgn. Men stille og roligt har Rourke danset sig tilbage på det store lærred, og ''The Wrestler'' er hans store comeback film. Darren Aronofsky plejer normalt at lave film, der kræver høj IQ for at gennemskue, men med denne film, er Aronofsky kommet ned på jorden, og har skabt et lille, men fabelagtig stærkt mesterværk der viser det menneskelige drama tæt på.
Rourke er som skabt til at spille Randy "The Ram" Robinson, der inde under den hårde krop, er et følsomt og varmt menneske. Den skuespilmæssige præstation som Mickey Rourke laver, er mere end bare fabelagtigt, og mit hjerte blev da også lidt knust, da det var Sean Penn, der fik Oscaren for bedste mandlige hovedrolle, og ikke Mickey, som nok hér har lavet en af de aller største comebacks i Hollywoods historie. Nu må man heller ikke glemme de andre som er med i filmen, og to store tommelfingre opad, skal Marisa Tomei så sandelig også ha' for hendes præstation, som stripperen Cassidy.
Ja.... Der er ikke andet at gøre end at se ''The Wrestler'', for det er bestemt en af de langt bedre filmoplevelser i 2009.

Anmeldt af Rasmus Lundberg, Valby 27. januar 2009
En halt hund er også en hund
Det føles som en sejr for filmverdenen hver gang en lille og simpel film disker op med noget, som de fleste store film aldrig vil kunne få fingrene i. Der hviler nærmest en dybere sandhed i at opleve hvordan 25 millioner dollars og et koncept baseret på primitivitet resulterede i den mest ribbensrystende katastrofefilm i mands minde med ’Cloverfield’, særligt når afstanden var så slående stor til de nærmeste forfølgere i skikkelse af Rolan Emmerich-filmene ’Godzilla’ og ’The Day after Tomorrow’, der hver især boltrede sig for en femdoblet ’Cloverfield’-regning. Og forbløffelsen rykker en tomme eller to tættere på hjertekulen når man konkluderer, at det er blandt så stilfærdigt smukke og uromantiserede film som ’Lost In Translation”, ”Before Sunset/Sunrise” og ”Evigt solskin i et pletfrit sind”, at filmhistoriens bedste kærlighedsfilm skal findes.

På samme måde er det intet mindre end en triumf at lade sig gispe og bevæge af en så uforskammet enkel film som ”The Wrestler” og de blot 7 millioner dollars, der udgør filmens grobund. Her behøves hverken grædende strygere eller indbydende æstetik når historien om en udbrændt wrestler, der tackler tilværelsen i sit livs sidste akt, skal formidles. Det sørger et håndholdt kamera, en fremragende hovedrolleindehaver og en finfølelse for at fortælle den jordnære historie så suverænt for - og ”The Wrestler” suser ubesværet til tops blandt de absolut bedste menneskeskildringer, der nogensinde har fortalt deres besnærende historier på film.

Det er dog unægtelig svært at forestille sig at det er Darren Aronofsky - manden der med ”Requiem for a Dream” og ”The Fountain” har beriget verden med nogle af de mest bizarre og storladne filmbilleder man kan tænke sig, og udformet sin karriere efter et unikt audiovisuelt sprog - der her står bag kameraet til en så konsekvent omgang minimalisme. Der er ingen ligevægt og ingen tilrettelagt skønhed i billederne af det forsmåede muskelbundt, Randy, der daffer rundt på må og få i en stripklub, en boksehal og på sit på alle måder uophidsende arbejde som ekspedient bag delikatessebiksen, ej heller er der dramaturgiske optrapninger eller fortryllende Clint Mansell-musik til at bevare det publikum, der langsomt måtte føle koncentrationen smuldre. Til gengæld hviler der gennemgående en helt utrolig autenticitet over ”The Wrestler”. Det føles lige så sprængfyldt med liv hver gang Randy kredser rundt om sig selv i hverdagens monotone spor, som når han giver og får blodige bank på sin kvadratiske hjemmebane. Jeg bøjer mig i dyb respekt for Aronofsky her, for det er et forunderligt særsyn at opleve en instruktør - ung som gammel - stole så ufortrødent på sin historie og fortælle den med så afbalanceret omhu.

Ellers er det ingen hemmelighed at filmen lever og ånder med sin berusende kraft takket være Mickey Rourke. Han gør ”The Wrestler” til hvad den er - et knugende og for altid uforglemmeligt mesterværk, og efter at have oplevet Randy ’The Ram’ Robinson i sit livs efterår, og med en hud flettet i hæfteclips, gøre sin sidste krampetrækning for at få tingene til at hænge sammen, føler man sig følelsesmæssigt udmagret. ”The Wrestler” lægger sig i spidsen for en af filmhistoriens mest klassiske genrer, det menneskelige drama, uden en falsk tone, og sjældent har en film spillet på så få strenge og klinget så smukt.

Anmeldt af Karsten Falkbøll Pedersen, Faxe 26. januar 2009
"8 MILE" for 'de Voksne.....
Wrestler, The (Mickey Rourke) Ikke særlig mange skuespillere kan bryste sig med titlen som "Ikon" - Men Mickey Rourke Kan!... eks : Brad Pitt?... ikke Ikon. George Clooney?... ikke Ikon. Sir Anthony Hopkins?... Ikon!. Bruce Campbell?(ja han kom ;)... Big time Ikon!!. Marilyn Monroe?... Ikon. Robert Englund?.... Ikon. osv osv.
Det med Ikoner ER'.. sådan nogle lever for evigt - rimeligt COOL!, hvis du spørger the Fizzbøll.
Mickey er skabt til det hvide lærred.. en hver der har set "SIN CITY" vil vide hvad vi snakker om her'. Men her drejer det sig om en lille film, som tilnæmelses vis minder om både "Rocky" og "8 Mile" - sådan en god Gedigen! under-dog-story. Mickey brænder igennem som den falerede Wrestler, der må kæmpe sig igennem nu-tidens USA.
Men nu er han nået der til hvor, han efterhånden har fået så mange tæsk at kroppen siger stop.. et hjerte-tilfælde efter en hård kamp i ringen, sætter hele hans tilværelse på en spids. Skal han prøve, at få stabile rammer med sin udkårende lokale stripper-veninde, og genoptage sin rolle som den' fader han aldrig har været for sin datter?.... eller gir han alt hvad han har tilbage af kræfter, og trodser sit hjerte problem, for at vise sin velkendte Wrestler-familie, at Randy "The Ram" Robinson IKKE er med for at lege Pjat-røv!?... Ja - svaret må du selfølgelig selv ha til gode.. Jeg kan kun konkludere : "the Wrestler"... et stykke rigtig fed! søndags movie.

Ret din egen anmeldelse af Wrestler, The (Mickey Rourke) - klik her

Start en debat om filmen Wrestler, The (Mickey Rourke) - klik her

Start en debat om denne udgave af Wrestler, The (Mickey Rourke) (Blu-ray) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45  
testtest