Let’s Get Lost blev indspillet på tolv dage for næsten ingen penge. Alligevel begejstrede den skæve komedie både publikum, kritikere og kulturpersoner som Lars von Trier. Den gjorde Sidse Babett Knudsen til en stjerne og indvarslede den nye dogme-æra i dansk film. Babett spiller den elskelige hystade Julie, der er godt og grundigt træt af mænd. Hendes kæreste René er netop skredet med en yngre model, og for to år siden lånte hun sin sofa til Mogens (Bjarne Henriksen). Han sidder der endnu og har tilmed fået selskab af sine (to) dagdriver-venner, Steffen og Thomas (Nicolaj Kopernikus og Troels Lyby). For både kvinder og mænd er filmen et bramfrit indblik i det modsatte køn og deres hverdagsproblemer – fra fisseslikker-teori og fodboldfilosofi til drømmen om den store kærlighed, kunstnerkarrieren og mødet med Michael Laudrup. Instruktør Jonas Elmers (Nynne) debut vandt priser for Bedste film og Bedste kvindelige hovedrolle ved både Robert- og Bodil-uddelingen.
Dette var en af filmene der for alvor indvarslede at der var noget rigtigt godt i vente for dansk film i årene der fulgte. Det er en meget sikker lille film om en gruppe tabere der alle på hver deres måde prøver at tackle tilværelsen så godt som muligt med og uden hinandens hjælp. Alle skuespillerne yder fortræffelige præstationer og der er ingen falske toner i hverken dialog eller rytme. Filmen er iøvrigt utroligt morsom og faktisk også lidt rørende.