An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Salvation, The  (DVD) Salvation, The

Udgivet 24. august 2015 1000568895 / UPC# 5051892191074

Salvation, The  (DVD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 79.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Ikke på lager, men kan bestilles
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. Zentropa - 2014
Danmark - Farve - 89 min
Ønskeliste
DramaWestern
Filmens specifikationer
Original titel: Salvation, The
Instruktør: Kristian Levring
Medvirkende:
Jon  Mads Mikkelsen
Madelaine  Eva Green
Delarue  Jeffrey Dean Morgan
Corsican  Eric Cantona
Peter  Mikael Persbrandt
Mallick  Douglas Henshall
Paul  Michael Raymond-James
Keane  Jonathan Pryce
Voichek  Alexander Arnold
Marie  Nanna Øland Fabricius
Vis alle medvirkende...
Stikord: 1800-tallet
Hævn / selvtægt
Menneskejagt
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
DVD-pladens specifikationer
TV-system:   PAL DVD-pladen har regionalkoden 2.Region:
Oprindelse:  England

Uden danske tekster

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 9

Gennemsnit: 5.9 ud af 10

Du kan også stemme.   


The Salvation

1870’erne i hjertet af USA blandt nybyggere og lovløse. Den danske emigrant Jon (Mads Mikkelsen) har ventet i årevis på at få sin kone og søn til USA. Da det endelig sker, bliver de kort efter deres ankomst udsat for en forfærdelig forbrydelse. I sorg og afmagt slår Jon gerningsmanden ihjel. En hævn der slipper brutale kræfter løs. Gerningsmandens bror er den nådesløse oberst Delarue, som terroriserer byen Black Creek og ikke skyr nogen midler for at hævne sin bror. Forrådt og udstødt af lokalsamfundet må Jon forvandle sig fra en fredelig nybygger til en frygtløs kriger for at frelse byen og finde fred.
Tekst fra pressemateriale

Brugerne skriver om Salvation, The:

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 3. november 2015
Mads, hævneren
Næppe har Mads Mikkelsen åbnet mundet og ytret et par næsten uforståelige danske gloser før man indser, at denne film ikke bliver nogen større oplevelse. Hele åbningsscenen er symptomatisk for resten af filmen og kendetegner den hulhed som præger hele foretagendet. Kliché følger på kliché og den banale historie foldes ikke ud på noget andet niveau end det rent elementære. Skuespillerne kan ikke rigtigt vurderes og Mikkelsen trasker igennem filmen som en søvngænger; vi mærker aldrig hans vrede eller sorg undervejs og derfor bliver vi egentlig også stadigt mere ligeglade med hans hævntogt. Jeffrey Dean Morgans skurk er god, men da resten er så uinteressant bliver ønsket om hans død reduceret til en parantes istedet for at være drivkraften i det hele. Filmens tema er ikke videre originalt, men instruktøren berører ganske kort forholdet mellem lov og orden, men det er så kort og ufordøjet at det faktisk bliver underordnet i sammenhængen. Nej, det er ikke særligt godt, det hér.

Anmeldt af Svend Erik, Løkken 19. februar 2015
Lad kun folk være imponerede...
... blot er der med tugt at melde inte meget at være imponeret over.
Med baggrund i et dansk filmmiljø kan man mene, at bare det at dreje en western, der på billedplanet holder sig nogenlunde kørende, og ikke får folk til ligefrem at hulke af grin, er en bedrift. Men det er også blot noget, man kan mene.
For filmen holder hverken til den ene eller anden analyse.
Den første anke skal lyde, at historien ikke engang ejer dybde som relieffet på en tikrone. Den er ribbet for ideer og forsøger end ikke at samle de mest indlysende op til behandling. Det gør filmen fladere end en dårlig Blueberry tegneserie, og Anders Thomas Jensen bør nok sætte sig og overveje, hvor godt han egentlig kender westerngenrens vokabularium.
Det er godt, at Levring og Jensen har villet respektere klichéerne. Det er skidt, at de ikke er godt hjemme i dem.
Anden anke går på, at Levring intet får ud af skuespillerne. Ikke et enkelt lille twist, skal vi bevidne, og ikke det mindste glimt af farlighed - end ikke hos rutinerede Jonathan Pryce eller Eva Green. Nana Fabricius gør ikke andet end at se naivt yndig ud, intet spil, og det er lige før man glæder sig til hendes alt for forventelige endeligt.
Figurerne er flade som pap, selv om det er tydeligt nok, at Levring tager små tilløb til at gøre filmen figurbåret.
Tredie alvorlige anke er fotobehandlingen. Der er skruet så højt op for hue-knappen, at farvesaturationen hele tiden truer med at tilte helt over i rødt - om natten i blåt. Det er selvfølgelig en ide, men resultatet, der sikkert skal understrege filmens vilje til at bære klichéerne igennem, ender desværre med et amatøragtigt lidt vulgært udseende. Synd og skam.
Casper Windings musik er også stærkt klichepræget, men selv om han overskrider flere steder, er han måske den, der har haft mest føling med sin opgave og løst den bedst. Interessant musik er det imidlertid ikke.
Det må for de danske filmfolk have været som at få lov at tømme en legetøjsbutik. Tænk bare: vores helt egen western. I farten og begejstringens rus har de bare grebet ud efter for meget discountlegetøj. De nåede aldrig til hylderne med mærkevarene.
Levring og Co har ganske åbenlyst gerne villet komme med et input, der kunne forny westerngenren. Man kan imidlertid roligt påstå, at det bliver ved forsøget.
"The Salvation" er ikke nogen god western, det er såmænd ikke engang en særlig god film.
Men du skal selvfølgelig se den. I øvrigt bør man rose filmen for, at der tilsyneladende ikke er anvendt håndholdt kamera, i hvert fald ikke i noget videre omfang. Der er mange kran- og dollybilleder, og de står fint stabilt.

Anmeldt af Spangsbergflødebollen, Skjern 8. november 2014
Mads Mikkelsen i det vilde vesten
Mads Mikkelsen i det vilde vesten. Yeeehaaa

Anmeldt af Monkeyman, København S 26. oktober 2014
Endelig en seriøs kartoffel-western
Jeg ved ikke, hvilken film min medanmelder nede under mig har set, men det værk jeg luerede var hverken en rædsel, amatøragtig eller det værste BÆ.
Nej, hvad jeg så var et kraftfuld bevis på, at vi i lille Danmark også kan lave westerns... og nej, ikke de der folkekomedier, som er filmet nede i en grusgrav eller ved Råbjerg mile, hvor det gamle ABC teaters ensemble (Preben Kaas, Dirch Passer osv.) rendte halvfuld rundt og lavede tossestreger!

"The Salvation", er dette lands første seriøse forsøg i genren, og taget det i betragtning, ja så er resultatet succesfuld!
Det er dog klart, at filmens plot er utrolig klichéagtig og så brugt, at vi i bilforstand, taler om en gammel Volvo-amazone... men, jeg var villig til ikke at tænke så meget over den lidt irriterende simplicitet, som historien havde.

Så taget det væk, der er dette en ganske god og solid western, der har en fantastisk spillende rolleliste, flotte billeder og et volds niveau, som må siges at være ganske tilfredsstillende!
Ja, gu er det ej originalt, men jeg var underholdt og som fan af den rå-western, så fik jeg valuta for pengene!

Så tillykke til Danmark, denne gang lykkedes det, at tørre støvet fra "Præriens raske drenge" af!

Anmeldt af goggly, Brønshøj 25. august 2014
Elendig amatør western
Undgå denne rædsel, det er pinligt og dårligt, amatør agtigt så det gør ondt. Værste bæ der er lagt længe. se heller de gamle westerns med Clint det er da den ægte vare, det her er plat.

Ret din egen anmeldelse af Salvation, The - klik her

Deltag i debatten om filmen Salvation, The - klik på "svar"

 Forfatter Emne: Salvation, The
u11094

Salvation, The Salvation, The (Blu-ray) Salvation, The
Se alle titler her
Sendt 2015/10/21 22:28:14 IP: Logget Svar...

SAA 1871

Ved Godt det er en lille ting for de fleste filmelskere, men næsten alle revolvere der bliver brugt i filmen er single action army Colt revolvere model 1871. Det er jo for så vidt godt nok da filmen jo foregår i 1871. Problemet er bare at Colt indtil 1873 kun leverede disse revolvere til den amerikanske hær og kavaleri. Først det år kom Peacemakeren som kunne købes af alle. Man har jo været nød til at lægge handlingen tæt op ad 1864, men i 1871 ville næsten alle der gik med revolvere, gå med forladere. Den eneste der faktisk har en forlader er Delarue (Remington).
Lige et sidte øf om revolvere. Den Remington Mikkelsen bruger sidt i filmen er en model 1875, og filmen foregår i 71. Det er lidt ærgerligt at når man bruger så meget energi på at få kostumer m.m. til at være tidssvarende, hvorfor så ikke også gøre det med våbene.´
Leving laver også Hollywood klassikeren med at rode rundt i Marshal og Sheriff. En Sheriff var altid en County Sheriff som i dag. Det kom jo helt fra middelalder England f.eks. Sheriffen af Nottingham. En Sheriff var loven i hele området på nær de byer som var store nok til at have deres egen Marshal (City Marshal). I filmen for en af Sheriffens Deputy Marshals brækket kæben. Det hænger ikke helt sammen.
Selve filmen hæver sig aldrig over under middel niveauet, som det bliver sagt flere steder alt for mange clincher.
Selve resterne af byen Delarue og hans mænd bor i, ligner det det er, en stor kulisse. Bygninger helt af træ der er har været ild i ser bare ikke sådan ud.
Svend Erik

Sendt 2015/10/25 22:36:25 IP: Logget Svar...

De rigtige våben

Tak for bemærkningerne om våbnene anvendt i "The Salvation". Selvom jeg ikke har forstand på de dele, synes jeg det ville være elementært at vise omhu omkring det - når nu det er en film, hvor våben spiller en vis rolle.
Desværre er det mit indtryk, at det ikke kun er danske westernfilm, der lider af denne skavank. Nogle propfolk har imidlertid valgt en anden vej, nemlig at anvende no-name våben fremstillet som rekvisit til filmen, det er næsten bedre.

Når vi er ved det: Har du noget billede af, om det er "ægte" våben, der anvendes i "The Quick and the Dead", som jo bl.a. er en våbenfetisistisk film.
u11094

Sendt 2015/10/29 00:37:26 IP: Logget Svar...

The Quick and the Dead

Det er meget længe siden jeg har set den, for det lige gjort og vender tilbage
u11094

Sendt 2016/02/06 15:13:57 IP: Logget Svar...

The quick and the dead

Beklager det tog lidt tid inden jeg fik set The quick and the dead igen. Jeg tror det er rigtige våben der bliver brugt I filmen, Mange af de mere berømte modeller kan selvfølgelig købes som løsskuds våben til film og reenactment. Hanlon bruger flere forskellige sæt revolver I filmen. Det at gå med 2 revolver var ikke særlig normalt I virkeligheden. Alle der har noget med våben at gøre ved hvor tunge de er. Hovedgrunden til at have mere end en var at forlader revolvere tager meget langt tid at lade igen, men det ser man jo hellere ikke så tit på film. Svenskeren Gutzon lader meget omhyggeligt hans Baby Lemat, som var en revolver der blev lavet I Europa til Sydstaterne under den amerikanske borgerkrig. Hvis en forladerrevolver ikke var lukket I cylinderenden med en stump klud eller en form for fedt, var det meget sansynligt at flere skud gik af på en gang. Colt Navy Model 1851 (som ikke er med I filmen) var en populær revolver fordi den kun var halvt så tung som de fleste andre revolvere. Bl.a. Wild Bill Hickok gik med to af disse. Istedet for 2 revolvere gik mange med en eller anden form for skjult backup revolver. Deringer eller endda en normal revolver hvor næsten hele løbet var savet af.Scenen I The kids Gunshop er meget sjov. Der blev selvfølgelig lavet mange mærkelige ting ved revolvere, men hvorfor lave massive sølvhåndtag, revolveren var jo tung nok I sig selv. For de fleste var en revolver bare et værktøj, men jo nogle fik lavet flashy ting til at gå søndagstur med. Smith og Wesson Scofield cal. 45 udødelig gjort I Eastwoods Unforgiven (the Scofield Kid) var egenlig bare en Model nr. 3 American cal. 44 som der var lavet nogle ændringer ved, så den kunne lades med en hånd på hensteryg. Igen til det amerikanske kavaleri. Det er rigtigt at bl.a. Jeese og Frank James foretrak S&W revolvere. I et interview hen mod sin død blev Wyatt Earp spurgt hvad for en revolver han brugte ved OK Correl, Det kunne han ikke huske, men han mente det var en S&W model nr. 3. Igen det var bare et værktøj, som man håbede ikke at få brug for til andet end at aflive en ko eller hest. Man fandt også en model nr. 3 I hans efterladenskaber efter hans død. Revolveren han bruger I Tombstone filmen (Colt Buntline) holder slet ikke vand. Hvorfor skulle man også give en mand der var så upopulær en afskedsgave? Smith og Wesson våben var generelt bedre end colt, Remington etc. Hver del var tilpasset hinanden, hvor colts var masse produceret, så man godt kunne få en mandagsmodel. (Ved godt jeg træder nogle for alvor over tæerne nu).selvfølgelig var S&W våben også det dyre. Priserne I The Kids Gunshop er helt hen I vejret. En Standard Colt Peacemaker kostede det same som en ounce guld da den kom frem 13,50 - 14,00$. Sharon Stone's lille skjulte revolver er en James Reid 7 skuds knuckle duster som kunne fåes I flere forskellige callibere. Kan ikke lige se hvad det er for en, men sikkert ca. 22. Hele high noon konceptet er for en stor dels vedkommene også en Hollywood opfindelse. Der er selvfølgelig eksempler på det (det mest berømte nok Wild Bill Hickok duel med Dave Tutt I Springfield, Missouri 1865). Man skulle nok enten være meget fuld eller meget modig/ dum eller begge dele, for frivilligt at deltage I sådan noget. Wild Bill sagde flere gange I sit liv at det at kunne trække hurtigt ikke betød ret meget I en duel, det der betød noget var at kunne bevare roen selv om der blev skudt på dig. Iøvrigt også Gene Hackman ord I Unforgiven. Der var iøvrigt ingen der kaldte sig gunfighter I den tid, hvis man kaldte sig noget var det shootist, er det ikke Hanlon der også gør det? Jeg må indrømme jeg stadig syntes det er en rigtig god film, hvis man tager den for det den er. Den holder stadig vand I min bog, men så igen det gør de fleste westerns.

Allan Skovhøj
Holliday

Sendt 2016/02/07 20:37:17 IP: Logget Svar...

Hej Allan

Super interessant læsning. Tak for det indspark til filmene. Apropos westerns og revolermænd, så var der en fremragende tegneserie engang der hed Jonah Hex (som der i øvrigt kom en skrækkelig film ud af). I tegneserien tager han i et nummer en upcoming gunfighter i skole. Han demonstrerer bl.a. at man ikke står med fronten, men med siden til, for at udgøre et mindre mål. Der ud over at man filer sigtekornet af, for det ikke skal hænge fast i hylstret når man trækker. Sikkert fri fantasi, men alligevel sjove detaljer.
u11094

Sendt 2016/02/10 08:32:03 IP: Logget Svar...

Jonah Hex

Ja jeg har set Jonah Hex, skrækkelig mtv agtig film. Hele duel conseptet er jo også bragt med fra Europa, hvor man også stod med siden til hinanden. I Duellen mellem Hickok og Tutt I 1865 stod de også med siden til hinanden og ikke kun på 10-15 meter. De fleste kilder siger der var ca. 50 yeards mellem dem, nogle endda 75 yeards. Begge skød ca. samtidig Tutt skød forbi, Hickok hvilede hans revolver på venstre arm og ramte Tutt I siden. Tutt døde ikke med det same men vaklede lidt rundt og faldt så om. Bare det at kunne ramme en anden mand der star med siden til på den afstand er lidt af en præstation. Det tragiske ved det hele var jo at de faktisk var blevet venner, selvom de kæmpede på hver sin side I borgerkrigen. Det med sigtekornet kan man faktisk også finde eksempler på, nok mest fordi det ikke var nødvendigt på kort afstand (her tænker jeg ikke på dueller). Iøvrigt er hele John Wayne tingen med at bære revolveren helt nede midt på låret også fri fantasi. Mange bar revolveren med pistolgrebet fremad og drejede håndledet når man trak den. Løbet på de fleste var 6-7-8 tommer langt (jo længere løb jo nemmere var det at ramme noget). Det er simpelt helt for uhandy at trække så lang en revolver med pistolgrebet bagud. Senere kom bl.a. Colts Peacemaker med kortere løb, men de blev stadig båret meget højt ellers ville man tabe dem I mange situationer feks når man satte sig op på en hest.
Apropos gamle klassiske tegneserier har jeg lige købt sgt. Rock eller sgt. Flint som den hed på dansk. Kan stadig huske Nazimajoren med jernhånden fra min barndom.
Svend Erik

Sendt 2016/02/12 00:58:11 IP: Logget Svar...

U11094

Hej, tak for en interessant redegørelse. På en eller anden måde er det morsomt at kende til de kendsgerninger, som de mange og vedholdende hollywoodmyter tager udgangspunkt i.

Start en debat om denne udgave af Salvation, The - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45  
testtest