An unknown error occurred:
UnexpectedClosure
INCLUDEFORM
!

[/!]
 
0.00 kr
Kurven er tom
Til kassen

Log ind

Nyhedsmail
Følg din ordre
FAQ
Sitemap

Nobody's Fool (Paul Newman)  (DVD) Nobody's Fool (Paul Newman)

Udgivet 24. oktober 2017 af Paramount PRT59192148000 / UPC# 032429286642

Nobody's Fool (Paul Newman)  (DVD) - Klik her for at se billedet i stor størrelse.
Laserdisken (DK)
Pris: 79.00 kr Klik for at lægge i Laserdiskens indkøbskurv.

Varen er på lager (1 stk.)
Klik her for leveringstider

Bestil filmen i Laserdisken!

Medierådets aldersgrænse. Paramount - 1994
USA - Farve - 110 min
Ønskeliste
Drama
Filmens specifikationer
Original titel: Nobody's Fool
Dansk titel: Hvem er fuldkommen?
Instruktør: Robert Benton
Medvirkende:
Sully Sullivan  Paul Newman
Beryl Peoples  Jessica Tandy
Carl Roebuck  Bruce Willis
Toby Roebuck  Melanie Griffith
Peter Sullivan  Dylan Walsh
Rub Squeers  Pruitt Taylor Vince
Wirf Wirfley  Gene Saks
Clive Peoples Jr.  Josef Sommer
Officer Raymer  Philip Seymour Hoffman
Judge Flatt  Philip Bosco
Vis alle medvirkende...
Klik for alle udgaver af filmen
Same Cast
DVD-pladens specifikationer
TV-system:  NTSC DVD-pladen har regionalkoden 1.Region:
Oprindelse:  USA
Features:
Ja Anamorphic (16:9) Trailer
Production Notes Music video
Documentary Music score
Commentary Fact track
Interviews Gallery
Multi-angles Cast & Crew
Hidden Features Outtakes
DVD-Rom features Deleted scenes
Antal plader: 1Denne udgivelse indeholder 1 plade(r).
Billedformat Lydformat Sprog Tekster
Letterbox
DD 5.1
Engelsk
Engelsk
Aspect Ratio Kassette Pladetype Faste tekster
2,35 : 1 Keep Case DVD5 Ingen

Billedgalleri:

Brugernes bedømmelse:

Antal stemmer: 25

Gennemsnit: 9.3 ud af 10

Du kan også stemme.   

Laserdiskens vurderinger:

Niels Ole
David
Hans Kr.
Jan

Hvem er fuldkommen?

Okay, jeg ved godt, at Paul Newman har lavet en million film, og at nogle af dem er kæmpe klassikere. Det er alt sammen meget fint, men når det kommer til stykket, er det Nobody’s Fool, jeg gang på gang hiver frem.

Newman spiller Sully, en afdanket arbejdsmand, der klarer dagen og vejen med småjobs for byens lokale tømmerfirma, samtidig med at han forsøger at sagsøge samme firmas chef for erstatning pga. en knæskade, han pådrog sig tidligere.
     Thanksgiving nærmer sig, og Sullys søn, Peter (Dylan Walsh), vender tilbage til sin hjemby for at fejre højtiden med sin mor (Sullys ex-kone), der, på trods af at hun bor et stenkast fra Sully, aldrig snakker med ham. Sully skred fra familien, da Peter var ganske ung, og det har sønnen og ex-konen aldrig helt tilgivet ham.
     Det bliver en chance for Sully til at genoptage forbindelsen med sin søn. Spørgsmålet er bare, om det er for sent for dem begge… eller om Sully bliver smidt i fængel inden, på grund af sin ikke altid konventionelle opførsel.

”60 years old and still getting crushes on other men's wives. I hope that when I'm your age, I'll be a little bit smarter than that,” siger hans chef. ” You sure are off to a slow start”, svarer Sully tørt.

Stemningen i den lille søvnige by er suverænt beskrevet, og selv den mindste lille karakter gør indtryk.
     Bruce Willis ses i sit livs rolle som Newmans fuskede chef, Carl. En præstation, der får en til at glemme, at han er en kæmpe Hollywood stjerne, og at han i det hele taget er Bruce Willis. Melanie Griffith spiller Ruby, Carls kone, der godt ved, at Sully er en gammel nar, men ikke kan lade være med at nyde, når han viser hende opmærksomhed, i modsætning til Carl, der har mere travlt med sin sekretær.
     Pruitt Taylor Vince er næsten ikke til at stå for som den sølle Rub, der hjælper Sully med hans små jobs. Rub vil kun have én ting i denne verden: At alt fortsætter, som det plejer, så da Sullys søn pludselig kommer til byen og stjæler noget af opmærksomheden, føler Rub sig stærk overset, og det er mere, end han kan klare.
     Men dette er og bliver Paul Newmans film. Han spiller ikke Sully, han er Sully! Hans præstation er på alle måder vidunderlig. Han burde have fået en Oscar for rollen! Hvordan det kan være så fascinerende at se på en mand, der bare lunter gennem livet, det er mig en gåde, men Paul Newman gør det til en kunstform, og han gør det så effektivt, at man glemmer, man ser en film.
     Men sådan er det med Nobody’s Fool. Dens små optrin og skæve eksistenser bliver aldrig påtrængende og kunstige. Filmen er ikke som de utallige independent film, der gerne vil være åh, så anderledes og finurlige. Nobody’s Fool opnår det samme uden at se ud, som om den prøver på det.

Howard Shores enkle og elegante musik smyger sig om scenerne, og John Baileys visuelle præsentation af den lille by er lige så betagende, som den er anonym.

Nobody’s Fool er ikke nogen storfilm. I virkeligheden handler den bare om en mand, der i en alder af 60 pludselig opdager, at han hellere må til at tage ansvar for sine handlinger, for så lang tid har han jo heller ikke igen.
     Nobody’s Fool er en film, der giver sig tid til at fortælle sin historie. Og sådanne film er der alt for få af.
David

Brugerne skriver om Nobody's Fool (Paul Newman):

Anmeldt af Thomas Aquinas, Værløse 5. august 2005
Fin skildring
Meget enige med de andres roser. Udover at vi ser Griffith´s i fri dressur inden der gik plastic i dem, så var filmen en af 1994´s få overraskelser. Man er altid begejstret for at se filmen igen. Kemien mellem Newman og den øvrige cast er perfekt, og filmen har den dér særlige underfundighed som er så uhyre sjælden i amerikansk film. Dette var iøvrigt Jessica Tandy´s sidste film, og hendes svanesang blev således meget værdig.

Anmeldt af Rasmus, Aalborg SØ 5. august 2005
Vellykket komedie-drama
Vellykket komedie-drama. Paul Newman giver en af sine bedste præstationer nogensinde, og Bruce Willis beviser, at han kan spille andet end hårdtslående actionhelte. Skildringen af det lille bysamfund rammer ligeledes plet.

Ret din egen anmeldelse af Nobody's Fool (Paul Newman) - klik her

Deltag i debatten om filmen Nobody's Fool (Paul Newman) - klik på "svar"

 Forfatter Emne: Nobody's Fool (Paul Newman)
Holliday

Nobody's Fool (Paul Newman)
Se alle titler her
Sendt 2005/08/06 00:06:56 IP: Logget Svar...

Sorry but...

Hun havde været under kniven inden denne film...
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/07 10:55:51 IP: Logget Svar...

Damn...

...der er én der kan sin sladderspalte, hva´!? Men hvad synes du om filmen, i grunden?!
Holliday

Sendt 2005/08/07 14:32:46 IP: Logget Svar...

Nej, da...

men bryster er bare for vigtige til ikke at ha' styr på øhh..dem

Tjek evt. De Palma's Body Double for den ægte vare.

Ang. Nobody's Fool, så skal jeg ha' set den igen, er meget lang tid siden sidst.
Karina

Sendt 2005/08/08 19:38:53 IP: Logget Svar...

Forbedringer eller hva

Kan godt forstå, at de retter på brysterne, men helt ærligt... hvad sker der for dem, der får ordnet læber (som Griffith blandt andet). Har vi nogle eksempler på, at det bliver pænt? Det har da i hvert fald hverken pyntet på Griffith, Meg Ryan eller Goldie Hawn... eller hvad?
Holliday

Sendt 2005/08/08 20:22:25 IP: Logget Svar...

Er ikke sikker

Tror det er lidt som med tatoveringer. Er man først begyndt, er det tit svært at stoppe igen. Mht. Griffith er det absolut en forbedring i hendes tilfælde, og har aldrig rigtig forstået dem der stejeler over at kvinder får lavet bryster. Det er i orden at få rettet tænder, næse, ører m.m. men åbenbart ikke bryster?
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 20:31:01 IP: Logget Svar...

Griffith er helt klart...

...for sprød, selvom jeg godt ved at hun er LIDT vulgær, noget der forstærkes af "læbe-fyldet". Men som jeg husker det får man aldrig et close-up på hende i filmen; derfor var jeg ikke helt med på det med siliconen (ja, undskyldninger er der nok af, ikke!?) Hun pyntede også gevaldigt i "Milk money", som jo kører lidt på sin titel, eller hvad? Filmen var noget rod. Hvad var det med "Body Double"?!
Holliday

Sendt 2005/08/08 20:50:00 IP: Logget Svar...

Jamen...

Vulgært er da godt, bare det er gjort smagfuldt

I b.la. Body Double kan du se hende før hun fik dem pumpet op. Var det for krinklet formuleret?
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 21:11:44 IP: Logget Svar...

Nå, ja...

...det er rigtigt. Men det er da ikke hendes man ser til sidst?
Karina

Sendt 2005/08/08 21:11:52 IP: Logget Svar...

Næser og bryster

Problemet med brystoperationer er nok, at det ofte sker uden en rigtig god grund. Kvinder, som er skideflotte og har alt mulig andet i orden, får lige ordnet det sidste, og ofte til lidt mere end almindelig stor størrelse. Sådan rent kønspolitisk er det med til at rette et ubehageligt fokus på noget, som naturligvis ikke sidder lige godt på alle. Som kvinde kan jeg da kun skrive under på, at det er enormt ubehageligt at få de der højlydte vurderinger kastet efter sig på gaden, uanset om det er ment som en komplement eller ej. Men det er nok en lidt stor diskussion at tage op... Og så er det generelt ærgerlight, når det tager overhånd og alting skal rettes til eller gøres helt enormt stort. Og måske er det bare et kvindesynspunkt.
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 21:19:52 IP: Logget Svar...

Vi lever vel i en tid...

...hvor al ting bare boomer og boomer, men uden at der kommer mere substans i dem af dén grund. Men lige m.h.t. the topic in question må jeg indrømme, at jeg ikke har de store indvendinger . Men for at holde niveauet...øøh - man ser det jo også i filmproduktionerne der mangler mere og mere saft og kraft efterhånden som CGI og andet godt tager over. Har f.eks. ikke tænkt mig at gå ind og se "War of the worlds". Tror den ødelægger den gode historie...
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:21:59 IP: Logget Svar...

Ja og..

Du har ret det vil være en stor debat og temmelig off topic her. Jeg syn's stadig det er utroligt egoistisk at som udeforstående at bedømme hvad der "nødvendigt" og hvad der ikke er. En undskyld udtrykket fed på 135 kg. kan være mere tilfreds med sig selv end en lille fiks ting med de rette former. Og hvem er vi andre i det hele taget til at bedømme andres valg, så lang tid de er personlige?
Karina

Sendt 2005/08/08 21:24:18 IP: Logget Svar...

Trækker mig...

naturligvis på førstnævnte front. Men vi har da ganske rigtig set flere eksempler på film, hvor effekterne alene skal holde filmen gående, og man må vel konstatere (her er der sikkert mange, der er uenige), at det sjældent går særlig godt... bare se de nye Star Wars film - i hvert fald de første to.
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:25:08 IP: Logget Svar...

Okay, du vælger den lige frem fra?

Jeg vil give dig ret, har lidt frygten for det samme. Har dog den holdning at er det helt galt, gør det jo bare originalen det bedre
Karina

Sendt 2005/08/08 21:26:24 IP: Logget Svar...

Off topic eller hvad??

... men du vælger alligevel at kommentere... og gør det meget svært for mig at lade emnet ligge. Jeg trækker vejret dybt og gør det alligevel
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 21:29:10 IP: Logget Svar...

Holliday on ice...

...ja, jeg vil give Karina ret! Der kom lige et par spjæt, dér! Som du ved, så kan Byron Haskins´ version fra 1953 ikke røres; den er FOR solid. Så jeg giver dig ret i, at det kun er en styrkelse af den rigtige filmkunst når remake´s slår gejl!
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:34:22 IP: Logget Svar...

Sagde ikke...

at jeg ikke vil kommenterer det
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:35:16 IP: Logget Svar...

Ang. remakes...

Hvad er et re-make?

Hvis en film er bygget over en bog, er det vel i bund og grund ikke et remake...eller hva'?
Karina

Sendt 2005/08/08 21:37:20 IP: Logget Svar...

Nye medier

Det er et remake, når det gantages på samme medie.
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 21:39:49 IP: Logget Svar...

Kun en genindspilning...

...af et tidligere værk. For lige at "genåbne" debatten - serien "Nip/Tuck" er et fremragende eksempel på en fiktiv fremstilling af et nutidigt emne. Den har I vel set?!
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:39:55 IP: Logget Svar...

Okay...

Jeg vil nu stadig tillade mig at mene, at der er forskel på at gen indspille f.eks. en bog igen også en "ren" film
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:40:44 IP: Logget Svar...

Nææ

Nu du er du bare forvirrende
Karina

Sendt 2005/08/08 21:42:26 IP: Logget Svar...

Nip/Tuck

Den er gået hen over hovedet på mig, og jeg er ellers ret vild med Julian Mcmahon (eller hvordan det nu lige er med hans efternavn)... Så den første sæson til salg og overvejer stadig.
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 21:48:31 IP: Logget Svar...

Ifølge leksikaet...

...er et remake en "genindspilning af en film." Der skelnes mellem et decideret remake af en film, eks. "Den Blå Engel" og så indirekte remake som f.eks. alle versioner af Shakespeare´s "Macbeth". Udtrykket går altså mest dækkende på, at det er den første brug af termen der er gældende. Så du har ret. Som altid!?
Karina

Sendt 2005/08/08 21:52:11 IP: Logget Svar...

Tja...

Jeg er jo nok lidt nørdet, når det kommer til sprog. Jeg slår stort set alle ord op, hvis der er den mindste tvivl... arbejdsskade formoder jeg.
Holliday

Sendt 2005/08/08 21:53:50 IP: Logget Svar...

Hold da op...

troede du havde 'patent' på at ha' ret. Hvis du ikke har det, så krakelerer hele min verden
Thomas Aquinas

Sendt 2005/08/08 22:01:25 IP: Logget Svar...

That´s the spirit...

...the only way to learn! Og en væsentlig sondring af betydningsnuancer - genindspilning af en film, hvor filmens narrativ søges efterstræbt og en ditto hvor det blot er forlægget man forholder sig loyalt eller evt. fortolkende overfor. Og jeg slå selv alting op, så join the club!
Karina

Sendt 2005/08/08 22:04:22 IP: Logget Svar...

Eneste vej frem

hvis man vil blive klogere... (bare for lige at tilkendegive, at jeg også kan oversætte fra engelsk - flot Karina)I øvrigt kan det ofte hjælpe i diskussioner, hvis man kan definere sit sprog så entydigt som muligt. Og når man nu elsker at diskutere...
Holliday

Sendt 2005/08/08 22:04:52 IP: Logget Svar...

Hold da op...

Det vil jeg trygt overlade til jer gode mennesker. Der var alt for lange og mange stavelser i den 'blods udgydelse' du kom med der, til jeg vil kaste mig ud i ligende
Karina

Sendt 2005/08/08 22:09:07 IP: Logget Svar...

B-film...?

Du havde den da selv oppe at vende i vores B-film debat...
Holliday

Sendt 2005/08/08 22:17:36 IP: Logget Svar...

....

Øhh...bøhh?!?
Karina

Sendt 2005/08/08 22:19:58 IP: Logget Svar...

Definer din mening

... at begrebet B-film var blevet udvandet, og at det gjorde min mening vansekligere at forstå, fordi jeg brugte et ord, som betyder mange ting i dag...
Holliday

Sendt 2005/08/08 22:22:11 IP: Logget Svar...

Ved ikke om dette...

udreder noget, jeg mente mht. at slå ting op, vil jeg overlade det til jer to

Ellers må du lige forklare
Karina

Sendt 2005/08/08 22:27:38 IP: Logget Svar...

Du behøver ikke...

begynde at slå op eller noget. Jeg mener bare, at vi har været inde på vigtigheden af at kunne definere betydningen af sine begreber, når man diskuterer. Ikke mere om den sag.
Holliday

Sendt 2005/08/08 22:31:32 IP: Logget Svar...

Nåee..

okay, tror jeg forstår, meeeeen lægger ikke knoppen på blokken

Start en debat om denne udgave af Nobody's Fool (Paul Newman) - klik her

Klik her for print-venlig udgave

 
Tlf: (+45) 98 13 22 22      mail@laserdisken.dk      CVR: 10 19 42 45